דף הבית  >>

מאת    [ 12/10/2010 ]

מילים במאמר: 652   [ נצפה 6196 פעמים ]

יומן מסע-טיול משפחות.

קנדה אפשר להתאהב בה מרגע שנוחתים ומקבלים אותך בזרועות פתוחות ובקריאות צהלה. "וואלכם טו קנדה", "וולקם טו קלגארי".

חודש אוגוסט 2010- טיסה עם לופטנזה דרך פרנקפורט והגעה לקלגארי.לקיחת הרכב מאוויס ויציאה לדרך. אנחנו זוג הורים ו 3 ילדים בגילאי 7,12,16 . מזג אוויר נוח 24 מעלות פשוט נפלא. הדרך מקלגרי אל באנף היתה נחמדה , המרחבים משני צידי הכביש משגעים ולא נתפסים מביחנת הגודל.

הגענו לבאנף- עיירה מקסימה וקטנה שכמובן כמו כל מקום וישוב בקנדה יש להם מפלים ונהר מדהים.

בנהר הרבה עושים ראפטיננג,חלק עושים מסלול הליכה  לאורך הנחל שנמצא בצד המפל ועד למרכז העיר. מסלול נחמד בתוך יער קטן עם הרבה סנאים שבאים לומר שלום ולחכך את ידיבהם זו בזו.

לפתע החל לרדת גשם , נלחצנו ונכנסנו לאוטו ,אמרנו חבל עד שהגענו למפלים בבאנף,אך מהר מאוד הבנו שזהו גשם חביב שיצא לנו לפגוש אותו במשך כל החודש בו היינו בקנדה. הגשם בא כדי לנקות את האבק ולתת אוויר נקי כל יום. בדרך כלל הוא הופיע בין 4-5 אחר הצהריים.למשך 30 דקות.

האם ידעתם שבקנדה יש 2 מיליון אגמים. ממש לכל שכונה יש אגם.פשוט לקנא בהם.

כאשר מגיעים לקלגארי יש מרכז מידע ושם הם נותנים לך מפה של העיירה. הם כל כך נקיים ומסודרים שפשוט כייף להיות פה. אחרי סיור בעיירה, לקחנו את הרכב ופנינו לעיר קנמור שם מתוכננת הלינה שלנו ב 4 ימים הקרובים. כאשר אנחנו נוסעים בתוך העיירה כאשר פנינו לכיוון היציאה. תנחשו מי חוצה במעבר החציה יחד עם עוד אנשים? אייל הצפון ענק גדול עם קרניים גדולות חוצה את הכביש. הוא למד לחצות את הכביש . כל העיירות בהם היינו הן חלק מיערות שקיימים מאז ומתמיד שפשוט בני האדם הקימו שם יישובים אבל למעשה החיות היו שם קודם. לכן זה ביתן הטבעיץ פשוט חוויה לא נורמלית.

קנמור- עיירה קטנה מדרום לבאנף אנחנו לקחנו מלון דירות-סוויטות נחמדות של רוקי מאונטן אוטל. למעשה זוהי פרמידת דירות מקסימות מאובזרות לחלוטין עם מטבח קומפלט.

מאוד נוח בעיקר למשפחה עם ילדים, אפשר להכין להם את האוכל שהם אוהבים, פסטות, לאפות פיצה, להכין פנקייק בבוקר ועוד. המסעדות יקרות בטירוף והמנות קטנות ולא תמיד משביעות. יותר משתלם לקנות מצרכים בסופר הגדול השכונתי שיש שם מכל טוב.

יום חדש היום השני לטיול

נסיעה לגו'נסון  קניון -מסלול הליכה של 8 ק"מ הלוך ושוב,הליכה לאורך נהר הגו'נסון שבו מתחתר הנהר בקניון עמוק וצר.מקסים דורש קצת כושר מאחר וכל המסלול בנוי כלפי מעלה. מפלים מיוחדים, מערות שנוצרו כתוצאה מחיחול המים.רצוי להצטייד עם מים ואוכל ,קצת מעייף והילדים הופכים למורעבים כשמגיעים למפל העליון(חצי דרך).בחזרה קצת יותר קל יש ירידה, וכייף לרוץ שם.למרות שיש הרבה אנשים לא כל כך מורגש.

אחרי המסול החלטנו לחזור לבאנף ולעלות על הרכבללרכס שמקיף את העיירה ואת רכס הרי הרוקי תוך 8 דקות מופיעה לפניכם תצפית פנורמית מרהיבה מגובה של 2281מטר. תצפית על העיירה באנף, נהר הבו, וכמובן מצוקים וסלעים שמפארים את כל הסביבה של הרי הרוקי כל מה שאני אכתוב ואסביר לא מתקרב למראה המיחד של ההרים לגודלם וצורתם..מומלץ ביותר מראה יפיפה מלמעלה.

כל יום בסביבות השעה 18:00 בערב  ניתן לראות עדר איילים קנדיים שאימץ את מגרש הגולף של העיירה.אפשר לצפות מרחוק לא לצאת מהרכב מסוכן מאוד.

יום שלישי

נסענו מקנמור לאגם לואיז, כל הנסיעה אנחנו מתפעלים ממהרים שלובשים צורה חדשה בעיצוב שונה של העננים שסביבם. הגענו לאגם שמימיו תורכיז עז , מראה מהפנט משהו. אנחנו בחרנו לעשות את המסלול המרתק שמתחיל כ 2 ק"מ מסביב לאגם ושם מטפס לגובה רב, המסול בכיוון הלוך היה קשה לילדים פחות ודורש מאמץ גופני וכושר. המסלול מוקף קרחונים מכל עבר כאשר מאחורייך כל הזמן אגם לואיז שאתה מתבונן בו בהפרש גובה של 365 מטרים. מלפניכך קרחונים בכל הגדלים.

המסלול מתחיל מהמישור ומטפס מעלה מעלהלגובה ולנוף מקסים של הקרחון ויקטוריה, סלעים ענקיים שאת חלקם אתה חייב לאחוז כדי לעבור הלאה.הרים רבים מקיפים את האגם מכל עבר. פשוט חוויה לא נורמלית 11 ק"מ המסלול. כאשר התחלנו אותו ב 8:30 ולקח לנו להגיע לבית התה שנמצא למעלה 7 שעות הליכה. ובחזרה לקח לנו כשעתיים בלבד, כמובן זו ירידה ואפשר לרוץ קצת.

חזרנו למלון מעולפים אך מרוצים וגאים .חוויה אדירה.כאשר היינו בפסגת ההר היינו בגובה הקרחונים ובמרחק מבט מהם בלבד.

בהמשך יהיו מאמרים על הימים הבאים

סוזי ומשה מטיילים עם הילדים

מאמרים חדשים מומלצים:

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה